Podinspektor ds. ochrony środowiska
średnie lub wyższe
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie średnie lub wyższe,
- przy wykształceniu średnim wymagany minimum 3 – letni staż pracy,
- nieposzlakowana opinia.
- Wymagania dodatkowe:
- preferowane kierunki: ochrona środowiska, inżynieria środowiska lub kierunki pokrewne związane z ochroną środowiska, administracja,
- znajomość przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
- znajomość ustawy Prawo ochrony środowiska,
- znajomość ustawy o ochronie przyrody,
- znajomość ustawy Prawo wodne,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
- zdolność analitycznego myślenia,
- umiejętność analizy opracowań eksperckich
- odpowiedzialność, rzetelność i dokładność,
- dobra organizacja czasu pracy, odporność na stres,
- umiejętność interpretacji przepisów prawa,
- umiejętność obsługi komputera.
Zadania główne:
- Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie na wniosek o udostępnienie informacji.
- Odmowa udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie w przypadkach wskazanych w ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
- Prowadzenie w formie elektronicznej publicznie dostępnego wykazu danych
o dokumentach zawierających informacje środowisku i jego ochronie i udostępnienie go w Biuletynie Informacji Publicznej. - Uzgadnianie konieczności przeprowadzenia oraz możliwość odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
- Uzgadnianie z właściwymi organami stanowiska w sprawie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko.
- Poddanie projektów wymagających przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez właściwe organy.
- Stwierdzanie w drodze postanowienia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po zasięgnięciu opinii właściwych organów.
- Określanie w drodze postanowienia zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
- Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, oceną oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w celu określenia warunków realizacji przedsięwzięcia minimalizujących jego oddziaływanie na środowisko i zapewnienia realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska.
- Uzgadnianie warunków realizacji przedsięwzięcia z właściwymi organami oraz zasięganie opinii właściwych organów przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli jest przeprowadzana ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
- Przygotowywanie i podpisywanie postanowień z zakresu ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
- Podpisywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych:
- przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,
- przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
- Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym w stosunku do właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, co najmniej raz na dwa lata.
Zadania pomocnicze:
- Wykonywanie czynności kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
- Przygotowywanie i przekazywanie akt z zakresu stanowiska pracy do archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Poświadczanie kopii dokumentów z zakresu działalności stanowiska pracy.
Zadania okresowe:
- Sporządzanie sprawozdań okresowych z zakresu swojego stanowiska pracy.
1/ wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1510, z późn. zm.), tj: imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia (załącznik do ogłoszenia),
2/ oświadczenia (załącznik do ogłoszenia):
a) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego ani za umyślne przestępstwo skarbowe,
d) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
3/ oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO,
4/ kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530),
5/ kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu),
6/ kopie dokumentów potwierdzających co najmniej trzyletni staż pracy.
Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale „Wymagane dokumenty” w pkt 3 może być sformułowane w następujący sposób:
[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
*- Zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola
Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
..........................................................
(podpis kandydata do pracy)
- Wymiar czasu pracy – pełny etat.
- Podstawowy system czasu pracy – 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym.
- Praca biurowa, stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.
- Miejsce pracy – budynek Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew, podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru, zaś sam budynek nieprzystosowany do potrzeb pracy osób niepełnosprawnych ruchowo. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach.
- Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 1960) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych w Urzędzie Miejskim w Parczewie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Parczewie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi co najmniej 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 30 marca 2023 r.
- osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie ul. Warszawska 24, pok. nr 102 na I piętrze lub
- pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. ochrony środowiska",
2. W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3. CV zawierające dane, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r., poz. 1510, z późn. zm.) oraz wszystkie składane oświadczenia powinny być opatrzone podpisem.
4. Osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone będą powiadomione o terminie testu pisemnego. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata.
5. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną komisyjnie zniszczone po okresie 3 miesięcy od zakończeniu procesu rekrutacji.
1. Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie https://umparczew.bip.lubelskie.pl w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 294/12 z dnia 28 grudnia 2012 r., zmieniony zarządzeniem Nr 62/15 z dnia 27 marca 2015 r, zarządzeniem Nr 767/18 z dnia 18 kwietnia 2018 r.
2. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie https://umparczew.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.
3. Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia
z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 83 355 12 24.
Załączniki do ogłoszenia o naborze:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenia.
Dodano do BIP dnia 16-03-2023 11:00:23